零基礎自學口琴

零基礎自學口琴

上星期誤打誤撞買咗兩支 Suzuki 入門口琴,自此開始口琴自學之旅。阿仔同我一樣,喜歡 Suzuki Airwave 的圓角和輕便,拿上手就像玩具一樣,隨意吹奏成曲,自得其樂。小曲譜簡單易懂,跟住數字一吹一吸,就可以吹奏出耳熟能詳的兒歌,學習動力大增。

巧遇 Suzuki 口琴

事緣最近見到通利琴行做推廣,就去門市打算買一支入門口琴試吓。原本想買的 Hohner 型號無現貨,不想空手而回,就望一下櫥窗。紅色的 Suzuki Easy Rider 10孔口琴好快就吸引咗我嘅目光,標價 $50,我好似大鄉里咁問店員:「咁平?係咪寫少咗個零?」店員答我確實係咁平,於是買咗一支紅色,一支銀色。紅色的暫時唔捨得用,當做收藏品。先試試用銀色的 Easy Rider 來學習。

原來買錯了 G 調

事前上網看了一些資料,知道口琴有分好多種調,入門都是由 C 調入手(跟鋼琴一樣)。買 Suzuki Easy Rider 的時候,只顧跟店員說要一紅一銀,沒注意到原來那支銀色是 G 調的(紅色那支是 C 調),難怪吹來吹去聲音都不對。

色彩繽紛的 Suzuki Airwave

上網搜尋 Suzuki 口琴的資訊,看到有一位口琴老師在短片中拿著一款 Suzuki Airwave 口琴作出高階演奏,佢話好多小朋友特別喜歡呢一款口琴,因為佢嘅音孔間隔比起傳統口琴闊,初學者容易掌握,又colorful。

上 Amazon 望吓 Suzuki Airwave 價錢,兌返港幣都要 $140 至 $200;再去通利琴行網店望吓,只係賣 $90!這一款只有 C 調的,不怕買錯。立即打電話去分店問一下,得知有現貨,就託老公去買了兩支回家,一紅一橙。老公偏好傳統口琴,訂購了另一款 Hohner 入門口琴,外觀非常有型。

數字曲譜超易學

Suzuki Airwave 包裝盒內附一本小書,印有幾首兒歌的曲譜,藍色圓圈代表吹;紅色圓圈代表吸。琴身上面10個音孔都有編號,跟住數字吹/吸,就可以奏出不同的音階:4 Do Re、5 Mi Fa、6 Sol La、7 Ti Do。

小書裡的兒歌太少,上網搵吓其他曲譜。非常喜歡口琴曲譜,只用數字配上「+」符號,就可以收錄整首樂曲的主旋律音符,我覺得易學過牧童笛。以下呢個網站有唔少免費曲譜,可以練上一陣子:
https://harmonicatabs.org

自己寫數字譜曲

有旋律在腦海,想吹奏出來,又唔想每次逐個音孔試來試去,可以用紙寫低音孔數字,有 + 係吹,無 + 係吸,自己譜曲,更加開心。

Happy Birthday to You
4+ 4+ 4 4+ 5 5+
4+ 4+ 4 4+ 6+ 5
4+ 4+ 7+ 6 5 5+ 4
6 6 6+ 5 6+ 5

風之谷
4+ 4 5+ 4 5+ 6+ 4+
4+ 3 4+ 3 4+ 5+ 5+
3+ 3 4+ 3 4+ 4 4+ 3+ 3+
5+ 4 4 4+ 5+

發佈留言

發佈留言必須填寫的電子郵件地址不會公開。 必填欄位標示為 *